REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.ZABAWKOBOTY.PL
§ 1. DEFINICJE
a) Sklep internetowy – Sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem www.zabawkoboty.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia,
b) Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu internetowego, określający zasady jego funkcjonowania, zasady zawierania Umów sprzedaży przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość, prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, które są zgodne z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219),
c) Sprzedawca (Usługodawca) – Zabawkoboty Marcin Ciesielczyk, ulica Marii Skłodowskiej Curie 4/81 14-100 Ostróda, NIP: 7411774669, REGON: 382798335,
d) Kupujący (Klient) – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę,
e) Formularz rejestracji – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający utworzenie Konta,
f) Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Kupującego, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych Zamówieniach,
g) Login – adres e-mail Użytkownika, którego podanie w Portalu jest konieczne do uzyskania dostępu do Konta, podawany podczas procesu Rejestracji;
h) Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta;
i) Formularz zamówienia – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający Kupującemu złożenie Zamówienia i jego realizację bez konieczności zakładania Konta,
j) Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, określające rodzaj i liczbę zamawianych Produktów.
k) Zamówienie Specjalne – to oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą, poprzedzone indywidualnymi ustaleniami, w których Sprzedawca i Kupujący określili odmienne od niniejszego Regulaminu warunki Umowy sprzedaży i/lub warunki realizacji Zamówienia.
l) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego w języku polskim, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, której przedmiotem jest Produkt.
m) Strona - Usługodawca lub Klient
n) Produkt – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą,
o) Koszyk – wirtualne narzędzie, umożliwiające Kupującemu agregację wybranych Produktów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości. Podczas wyboru Produktów, Kupujący może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych Produktów lub usuwanie ich z koszyka,
p) Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Produkty, będące przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą,
q) Dowód zakupu – faktura VAT lub inny dowód potwierdzający zakup Produktu,
r) Załącznik nr 1 – dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający odstąpienie od umowy, o którym mowa w § 7.,
s) Załącznik nr 2 – dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający złożenie reklamacji, o której mowa w § 5.,
t) Usługi elektroniczne – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników, na zasadach określonych w Regulaminie, za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.Niniejszy Regulamin stosuje się do umów zawieranych poprzez stronę Sklepu internetowego: www.zabawkoboty.pl.
2. Warunkiem założenia Konta oraz złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym jest akceptacja postanowień Regulaminu.
3. Prawa do treści udostępnianych przez Sprzedawcy w ramach Sklepu internetowego, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu internetowego, znaki towarowe Sprzedawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych, podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy. Z zastrzeżeniem uprawnień wynikających z dozwolonego użytku, zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu internetowego bez Sprzedawcy.
4.Kupujący uzyskuje dostęp do Konta za pośrednictwem loginu i hasła. Umowa dotycząca prowadzenia Konta w Sklepie internetowym jest zawierana na czas nieokreślony i nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego. Umowa może zostać wypowiedziana w każdym momencie poprzez usunięcie Konta w Sklepie internetowym lub przesłanie informacji o rezygnacji przez Kupującego na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@zabawkoboty.pl.
5.W Sklepie Internetowym mogą być organizowane Promocje na wybrane Produkty z oferty sklepu. O zasadach dotyczących promocji decyduje Sprzedawca, podając je do wiadomości publicznej na stronie Sklepu internetowego.
6.Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne informacje o Produktach, podane na stronach internetowych Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459).
7.Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego jednocześnie konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
§ 3. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNA (USŁUGI ELEKTRONICZNE)
1.Usługi elektroniczne polegają na:
a) umożliwieniu prowadzenia Konta w Sklepie internetowym,
b) umożliwieniu zawarcia Umowy sprzedaży na odległość poprzez wypełnienie Formularza zamówienia, lub poprzez wiadomość elektroniczną email, a także telefonicznie.
c) przeglądaniu informacji zamieszonych w sklepie internetowym
d) usługę Newsletter,
e) usługę polegającą na możliwości zamieszczania w Portalu opinii o Towarach.
f) umożliwieniu prowadzenia Konta w Sklepie internetowym,
2.Świadczenie Usługi elektronicznej prowadzenia Konta w Sklepie internetowym odbywa się na podstawie umowy zawieranej przez Usługodawcę i Klienta poprzez wypełnienie Formularza rejestracyjnego zgodnie z instrukcją podaną w Sklepie internetowym. Klient zobowiązany jest podać wszystkie dane wymagane w Formularzu rejestracyjnym (adres e-mail stanowiący zarazem Login oraz Hasło jakie chce przypisać do Konta) i zatwierdzić zamiar utworzenia Konta. Po otrzymaniu przez Usługodawcę zlecenia utworzenia Konta, Usługodawca może zweryfikować poprawność podanych przez Klienta danych i w razie wątpliwości zwrócić się do niego o wyjaśnienie lub poprawienie danych. Usługodawca potwierdza utworzenie Konta przesyłając potwierdzenie na adres e-mail Klienta podany w formularzu rejestracyjnym. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Konta zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez Usługodawcę utworzenia Konta.
3. Usługa elektroniczna zawierania na odległość Umów sprzedaży świadczona jest zarówno na rzecz Klientów zarejestrowanych w Sklepie internetowym, jak i na rzecz Klientów niezarejestrowanych.
4. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Newsletter polegającej na przesyłaniu na adres poczty elektronicznej Klienta materiałów informacyjno-promocyjnych dotyczących Towarów oferowanych przez Usługodawcę, jak również przez podmioty trzecie współpracujące z Usługodawcą, zawierana jest z chwilą wskazania przez Klienta na stronie Sklepu internetowego adresu poczty elektronicznej i kliknięcia przycisku „Zamów newsletter”.
5. Usługa elektroniczna polegającą na możliwości zamieszczania w Sklepie internetowym opinii o Towarach świadczona jest tylko na rzecz Klientów zarejestrowanych w Sklepie internetowym. Opinia wyrażona przez Klienta zarejestrowanego może podlegać weryfikacji przez Usługodawcę pod kątem zgodności z postanowieniami Regulaminu. Usługodawca ma prawo odmówić publikacji opinii albo usunąć opinię zamieszczoną przez Klienta w przypadku naruszania postanowień Regulaminu.
6. Usługi elektroniczne świadczone są nieodpłatnie.
7. Umowy świadczenia Usług elektronicznych są zawierane w języku polskim.
8. W celu korzystania z Usług elektronicznych Użytkownik powinien spełniać następujące warunki wymienione w § 4.
§ 4. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
1.Klient jest jedyną osobą upoważnioną do dokonywania operacji na swoim Koncie. Klient zobowiązany jest do zabezpieczenia dostępu do swojego Konta. Wszystkie dane dostępowe, tj.: hasło oraz login nie powinny być przekazywane osobom trzecim.
2.Konto zawiera informacje podane przez Klienta podczas Rejestracji. Klient po zalogowaniu do Konta ma wgląd do swoich danych i może je modyfikować w dowolnym momencie.
3.Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu i korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa i niezakłócający jego działania ani nie utrudniający korzystania ze sklepu przez innych Klientów oraz Sprzedawcy.
4. Zabronione jest zamieszczanie przez Klienta w Portalu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności:
a) treści mających charakter erotyczny lub z innych powodów nieodpowiednich dla osób poniżej 18 roku życia,
b) treści naruszających przepisy prawa lub prawa osób trzecich,
c) treści wprowadzających w błąd, zawierające przekłamania stanu faktycznego,
d) treści sprzecznych z zasadami współżycia społecznego lub zasadami „etykiety”, m.in. obrażające osoby różnych kultur i narodowości,
e) treści zawierających wulgaryzmy i zwroty mogące w jakikolwiek sposób naruszyć godność osób trzecich,
f) treści zawierających groźby, nawołujących do agresji
g) treści promujące jakiekolwiek inne strony internetowe, towary lub usługi osób lub podmiotów trzecich,
5. Dokonując Rejestracji w sklepie internetowym Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych.
6. Klient ma prawo do złożenia reklamacji związanej ze świadczeniem Usług elektronicznych a także reklamacji dotyczącej funkcjonowania Sklepu internetowego. Za datę złożenia reklamacji uznaje się dzień wpłynięcia jej do Sprzedawcy.
Reklamacja powinna zawierać:
a)imię i nazwisko Klienta,
b)login Klienta,
c)powód reklamacji
d)adres do korespondencji,
e)(żądanie) Klienta.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres do korespondencji lub adres e-mail. Reklamacje należy przekazywać za pomocą listów poleconych na adres: Sklep Zabawkoboty.pl, ul.Marii Skłodowskiej Curie 4/81 14-100 Ostróda z dopiskiem: “Reklamacja Zabawkoboty.pl”, bądź przesyłać za pomocą maila na adres: kontakt@zabawkoboty.pl z tytułem wiadomości “Reklamacja Zabawkoboty.pl”.
§ 5. PRAWA I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY
1. W ramach świadczenia Usług elektronicznych Sprzedawca zapewnia techniczną sprawność i poprawność działania Sklepu internetowego, w szczególności – umożliwia Klientom składanie Zamówień.
2. Sprzedawca zapewnia ochronę przekazu elektronicznego poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych w celu zabezpieczenia danych przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione.
3. W przypadku gdy Klient podał nieprawdziwe dane, dopuścił się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników bądź Sprzedawcy, dopuścił się zachowań, które są niezgodne z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa, Sprzedawca może:
a) wezwać Klienta do zaniechania naruszeń lub do usunięcia skutków dokonanych naruszeń,
b) odmówić Rejestracji Klienta lub odmówić przyjęcia Zamówienia, jak też trwale usunąć Konto Klienta lub czasowo zablokować dostęp Klienta do Konta – po bezskutecznym wezwaniu Klienta do zaniechania naruszeń lub usunięcia skutków dokonanych naruszeń,
c) w razie zamieszczenia treści naruszających przepisy prawa, postanowienia Regulaminu lub dobre obyczaje – wstrzymać publikację tych treści na stronach Sklepu internetowego, usunąć te treści ze stron Sklepu internetowego lub zablokować dostęp do nich.
4. Sprzedawca zobowiązuje się do prawidłowej realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta oraz dołożenia wszelkiej staranności przy udzielaniu mu niezbędnych informacji.
§ 6. WARUNKI ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
1.Kupujący obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
2.Kupujący może wybrać jeden spośród następujących sposobów składania Zamówienia:
a) złożenie Zamówienia poprzez założone wcześniej Konto,
b) złożenie Zamówienia poprzez wypełnienie Formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu,
c) złożenie Zamówienia drogą mailową,
d) złożenie Zamówienia drogą telefoniczną,
Złożenia zamówienia o którym mowa w punkcie 3 a), b), c), d) nie wymaga Rejestracji i posiadania Konta.
3.Produkty dostępne w Sklepie internetowym są oryginalne, fabrycznie nowe (wolne od wad) oraz zgodne z obowiązującymi standardami i wymaganiami.
4.Zamówienia, o których mowa w pkt 3 a), b), c) niniejszego paragrafu, można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
5.Zamówienia, o których mowa w pkt 3 d), niniejszego paragrafu można składać od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00.
6.W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 a) niniejszego paragrafu, Kupujący proszony jest o wypełnienie Formularza rejestracji i tym samym założenie Konta.
7.W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 b) niniejszego paragrafu, Kupujący proszony jest o dodanie Produktu do Koszyka, wypełnienie dostępnego na stronie Sklepu Formularza zamówienia oraz przesłanie go do Sklepu internetowego.
8.W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 c) niniejszego paragrafu, Kupujący proszony jest o przesłanie na adres: kontakt@zabawkoboty.pl, wiadomości elektronicznej o chęci złożenia zamówienia.
9.W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 d) niniejszego paragrafu, Kupujący proszony jest o kontakt telefoniczny ze Sprzedawcą pod numerem tel.: +48 669242907 lub +48 697071222.
10.Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 15:00, w soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
11.Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane Kupującemu przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail.
12.Umowę sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 12 niniejszego paragrafu.
13.Zamówienia przekazane do realizacji mogą być anulowane przez Kupującego będącego jednocześnie konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), do momentu wysyłki Produktu.
14.Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie zamówienia i przygotowanie do wysyłki) wynosi średnio od 1 do 7 dni roboczych. Każdorazowo Czas realizacji Zamówienia podany jest w opisie Produktu. Łączny Czas realizacji Zamówienia oraz dostawy wynosi maksymalnie do 21 dni (dotyczy sytuacji, w których Produkt dostępny jest w magazynie i nie dotyczy Zamówień Specjalnych oraz Zamówień na Produkty Przedpremierowe).
15.Czas realizacji Zamówienia Specjalnego ustalany jest indywidualnie pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym.
16.W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieścisłości w treści wiadomości o otrzymaniu Zamówienia, należy skontaktować się ze Sprzedawcą przy pomocy poczty elektronicznej, przesyłając wiadomość na adres: kontakt@zabawkoboty.pl
17.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Kupujący pomimo wezwania nie uzupełnił w terminie 7 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia.
§ 7. PŁATNOŚCI
1.Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto, zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
2.O całkowitej kwocie Zamówienia Kupujący informowany jest każdorazowo przed dokonaniem Zamówienia.
3.Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód zakupu (rachunek, paragon lub faktura VAT).
4.Kupujący niebędący konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), w celu realizacji Zamówienia upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
5.Kupujący może wybrać jeden z następujących sposobów płatności za zamówione Produkty:
a) płatność przelewem zwykłym lub internetowym na konto bankowe Sprzedawcy, W tytule przelewu należy podać imię, nazwisko oraz numer Zamówienia.
b) płatność kartą płatniczą - Visa, Visa Electron, MasterCard lub Maestro, American Express, za pośrednictwem Systemu PayU.pl. System PayU.pl umożliwia realizację płatności za pośrednictwem niektórych kart płatniczych oraz płatności online (więcej o systemie: www.payu.pl).
c) płatność za pobraniem, tzn. gotówką przy odbiorze Towaru (wysyłka za pobraniem): cenę należy zapłacić kurierowi lub listonoszowi doręczającemu Towar.
d) d)płatność internetowa – płatność ratalna PayU (dot. Zamówień o wartości co najmniej 300 zł).
6.Wyboru płatności dokonuje Kupujący podczas składania Zamówienia.
7.W przypadku wyboru sposobu płatności, o którym mowa w pkt 5 a) niniejszego paragrafu, rozpoczęcie realizacji Zamówienia następuje w momencie zaksięgowania 100% środków pieniężnych na koncie Sprzedawcy.
8.W przypadku wybrania sposobu płatności, o których mowa w pkt 5 b), niniejszego paragrafu, rozpoczęcie realizacji Zamówienia następuje w momencie pozytywnego wyniku autoryzacji 100% wartości Zamówienia.
9.W przypadku wybrania sposobu płatności, o którym mowa w pkt 5 c), d) niniejszego paragrafu, rozpoczęcie realizacji Zamówienia następuje niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, (dotyczy sytuacji, w których Produkt dostępny jest w magazynie i nie dotyczy przypadków zamówień składanych w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne).
10.W przypadku wyboru sposobu płatności, o których mowa w pkt 5 a), b), d) niniejszego paragrafu, jeżeli Kupujący nie dokona płatności w terminie 7 dni od daty potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca wezwie Kupującego do dokonania płatności. W przypadku bezskutecznego wezwania, Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie, informując o tym Kupującego drogą mailową lub telefoniczną.
11.Płatności internetowe dokonywane on-line za pośrednictwem Sklepu internetowego obsługiwane są za pośrednictwem platformy PayU dostępnej pod adresem www.payu.pl, wykorzystywanej przez PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000274399.
§ 8. DOSTAWA oraz ODBIÓR TOWARU
1.Kupujący może wybrać następujące sposoby odbioru zamówionych Produktów:
a) dostarczenie Produktów na adres Kupującego podany podczas składania Zamówienia przez firmę kurierską DPD lub odbiór zamówionych Produktów w paczkomatach InPost,
b) dostarczenie Produktów na adres Kupującego podany podczas składania Zamówienia przez Pocztę Polską
2.Wyboru sposobu dostarczenia przesyłki dokonuje Kupujący podczas składania Zamówienia.
3.Koszty dostawy ponosi Kupujący.
4.Koszty wysyłki naliczane są zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw dostępnym pod adresem: https://www.zabawkoboty.pl/content/1-dostawa. Kupujący jest informowany o kosztach wysyłki podczas składania Zamówienia. Dostawa Towarów jest możliwa wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i na terytorium wybranych krajów europejskich, za pośrednictwem podmiotów (operatorów pocztowych, kurierów) współpracujących ze Sprzedawcą. Więcej informacji na temat dostawy znajduje się na stronie Sklepu internetowego. W przypadku dostawy Towarów poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Sprzedawca przedstawia Klientowi indywidualną wycenę kosztów dostawy zagranicznej i dokonuje z Klientem indywidualnych uzgodnień w odniesieniu do sposobu wysyłki towaru za granicę.
5.Zakupione Towary dostarczane są pod adres wskazany w formularzu Zamówienia.
6.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za należytą jakość sprzedawanych Towarów, w szczególności obowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad.
7.Klient podczas odbioru przesyłki z Towarem powinien ją dokładnie sprawdzić w celu ustalenia czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu oraz czy jej zawartość jest zgodna z Zamówieniem. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości należy zażądać od przewoźnika lub operatora pocztowego (jeśli ma to zastosowanie) sporządzenia protokołu szkody, w którym powinno się odnotować informacje: o uszkodzeniach (które elementy i w jaki sposób zostały uszkodzone); o brakach w zamówieniu; o zabezpieczeniu przesyłki z zewnątrz i wewnątrz opakowania (karton, wypełnienie). Zaistniałe zdarzenie należy niezwłocznie zgłosić Sprzedawcy.
8.Kupujący zobowiązuje się do odebrania wysłanego Produktu.
§ 9. REKLAMACJA
1.Do odpowiedzialności Sprzedawcy mają zastosowanie w szczególności przepisy art. 556-576
Kodeksu cywilnego.
2.W przypadku stwierdzenia, iż Produkt ma wadę, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym
Sprzedawcę.
3.Produkt posiada wadę fizyczną, polegającą na niezgodności z Umową sprzedaży, jeżeli:
a)nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel oznaczony w Umowie
sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia Towaru;
b)nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym
przedstawiając próbkę lub wzór Towaru;
c)nie nadaje się do celu określonego przez Kupującego przy zawarciu Umowy
sprzedaży, jeżeli Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia
Towaru;
d)został wydany Kupującemu w stanie niezupełnym;
e)nie odpowiada publicznym zapewnieniom producenta Towaru lub jego przedstawiciela, osoby, która
wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez
umieszczenie na Towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego
przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedawca zapewnień tych nie znał ani, oceniając
rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły mieć one wpływu na decyzję Kupującego o zawarciu
Umowy sprzedaży, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem Umowy sprzedaży;
f)w przypadku pojawienia się nieprawidłowości w zamontowaniu i uruchomieniu Towaru, jeżeli
zamontowanie lub uruchomienie Towaru było dokonane przez Kupującego na podstawie instrukcji
otrzymanej przy sprzedaży albo jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę
trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność.
4.W razie stwierdzenia wady fizycznej Towaru Kupujący może żądać nieodpłatnego jego
naprawienia albo wymiany na nowy Towar, wolny od wad. Sprzedawca jest obowiązany wymienić
wadliwy Towar na nowy lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności
dla Kupującego. Sprzedawca może jednak odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego
co do naprawy lub wymiany Towaru, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży
w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym
sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.
4.Koszty wymiany i naprawy ponosi Sprzedawca, w szczególności obejmuje to koszty demontażu,
dostarczenia Towaru, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
5.Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu. Do reklamowanego Produktu
należy dołączyć Dowód zakupu lub jego kopię.
6.Reklamacje należy kierować na adres: Zabawkoboty.pl ul. Marii Skłodowskiej Curie 4/81, 14-100 Ostróda,
lub drogą poczty elektronicznej przesyłając odpowiednią wiadomość na adres e-mail:
kontakt@zabawkoboty.pl
7.Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji
Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
8.Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej przez Kupującego reklamacji w przeciągu
14 dni. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy po upływie wskazanego w poprzednim zdaniu terminu skutkuje
uznaniem reklamacji za uzasadnioną.
9.Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania
Produktu Kupującemu.
10.Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących przedsiębiorcami w rozumieniu
art. 43 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459) – zostaje
całkowicie wyłączona.
11.Uprawnienia Kupującego wynikające z niniejszego paragrafu podlegają wyłączeniu, gdy:
a)Kupujący w chwili zawarcia Umowy sprzedaży wiedział o wadzie Towaru;
b)Kupujący przed upływem jednego roku od stwierdzenia wady fizycznej Towaru nie zawiadomił o tym
Sprzedawcy, przy czym bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem 2 lat
od daty wydania Towaru, z zastrzeżeniem postanowień w punkcie 12.
c)Kupujący stwierdzi wadę fizyczną Towaru po upływie 2 lat od daty wydania Towaru z zastrzeżeniem
w punkcie 12.
12.Jeżeli określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności Towaru do użycia
kończy się po upływie dwóch lat od jego wydania Kupującemu, Sprzedawca odpowiada wobec
Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne tego Towaru stwierdzone przed upływem tego terminu.
13.W przypadku stwierdzenia wady fizycznej Towaru przed upływem roku od dnia wydania Towaru,
domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru Kupujacemu.
§10. GWARANCJA
1.Większość Towarów objęta jest gwarancją ustalaną przez producenta, podstawą której jest
dowód zakupu (paragon lub faktura VAT). Niektóre Produkty oferowane w Sklepie internetowym
posiadać mogą gwarancję producenta lub importera, obowiązującą tylko na terenie Rzeczpospolitej
Polskiej.
2.Jeżeli Sprzedawca udziela gwarancji na Towar, informuje o tym w opisie Towaru w Sklepie
internetowym, podając w szczególności informacje o okresie obowiązywania i warunkach gwarancji.
3.Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego z tytułu odpowiedzialności
Sprzedawcy za wady fizyczne i prawne Produktu w zakresie określonym ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 roku –
Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459).
§ 11. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku –
Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
2.Uprawnienie powyższe nie przysługuje Kupującemu w następujących przypadkach:
a)świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy,
b)umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy,
c)umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
d)umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia,
e)umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego,
f)szczególnych umów, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
k)umów zawartych w drodze aukcji publicznej
3.Do skutecznego odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, wystarczy złożenie
pisemnego oświadczenia przez Kupującego drogą mailową lub pocztową, w przypisanym ustawowo 14-dniowym
terminie od momentu odebrania przesyłki. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 1.
4.Kupujący, odstępując od umowy, zobowiązany jest do zwrotu Produktu wraz z Dowodem zakupu lub jego kopią
w terminie 14 dni od daty złożenia odstąpienia.
5.Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący.
6.Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7.Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni.
8.Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący,
chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi
kosztami.
9.W przypadku gdy Kupujący wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia przesyłki oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
10.Zwroty Produktów przy odstąpieniu od umowy, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą
przyjmowane.
11.Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących nie będących konsumentami w
rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459)
tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich we własnym
imieniu działalnością gospodarczą lub zawodową – w ich przypadku uprawnienie do odstąpienia od Umowy
sprzedaży jest bezwzględnie wyłączone.
§ 12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1.Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu ustawy o danych osobowych jest podmiot gospodarczy
Zabawkoboty Marcin Ciesielczyk z siedzibą w Ostródzie pod adresem Marii Skłodowskiej Curie 4/81
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest realizacja zawartej umowy (np. rejestracja Konta lub
złożenie zamówienia bez rejestracji Konta)lub podjęcie działań na żądanie Kupującego przed zawarciem
umowy. Ponadto Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie przez sprzedawcę swojego adresu e-mail
w celach marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1219, ze zm.) oraz przepisami o ochronie danych osobowych.
Wszystkie szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności.
2.Usługodawca jako administrator danych dba o bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Klienta. Dane te są zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.
3.Klient ma prawo do wglądu i modyfikacji swych danych osobowych.
4.Usługodawca może, na podstawie art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych, powierzać przetwarzanie
danych osobowych Klienta innym podmiotom.
§ 13. OCHRONA PRAW AUTORSKICH
1.Wszystkie zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym teksty, grafiki, logotypy) zamieszczone na
stronie Sklepu internetowego www.zabawkoboty.pl są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za
zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie.
2.Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów
zamieszczonych na stronie Sklepu internetowego www.zabawkoboty.pl w tym ich udostępnianie w Internecie bez
pisemnej Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.
3.Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć ze strony Sklepu internetowego
www.zabawkoboty.pl oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
4.Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej,
której przysługują prawa autorskie jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia
postępowania cywilnego oraz karnego przeciwko dopuszczającym się tego procederu.
§ 14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego
spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego
funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane
przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
2.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie
wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej jednak niż po 3 dniach od ich ogłoszenia. Zamówienia złożone
przed wejściem w życie zmian, o których mowa w poprzednim zdaniu, będą realizowane na zasadach
obowiązujących w momencie ich składania.
3.Wszelkie spory między Stronami rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją
polubownego zakończenia sporu.lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora.
Konsument może ponadto skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów
dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę również za
pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4.W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, w tym za pośrednictwem mediacji,
właściwość Sądu określana będzie według przepisów powszechnie obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej.
5.W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, z Klientem nie będącym jednocześnie
Konsumentem właściwym jest Sąd właściwy miejscowo i rzeczowo ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. Sprzedawca uprawniony jest do wprowadzania zmian w Regulaminie. O zmienionym Regulaminie
Sprzedawca informuje na stronach Sklepu internetowego oraz, niezależnie od tego, Klientów posiadających Konto.
7.Zmiany dokonane w Regulaminie Sklepu internetowego przez Usługodawcę wiążą Klienta, pod warunkiem
iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie Usługi elektronicznej
elektronicznej Konta drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu.
8,Do poszczególnych Umów sprzedaży zawieranych między Usługodawcą a Klientem mają
zastosowanie postanowienia Regulaminu w wersji obowiązującej w dniu zawarcia danej umowy.
9.W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa
polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459)
oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827.) i inne właściwe.
10.Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2019 roku